duminică, 20 aprilie 2008

Proiect educational "TRADITII PASCALE"

Paştele este o sărbătoare religioasă crestina ce comemorează invierea lui Isus Hristos, la trei zile după crucificareasa în Vinerea Sfanta, lucru care marchează sfârşitul postului Pastelui.

Mancaruri traditionale de Pasti: oua vopsite, friptura de miel si pasca. Mielul - este considerat simbolul lui Hristos, ouale – simbolul Divinitatii care fiind ciocnite de Pasti sunt sacrificate.

La Paşti (poezie de George Topârceanu)

Astăzi în sufragerie

Dormitau pe-o farfurie,

Necăjite si mânjite,

Zece ouă înrosite.

Un ou alb, abia ouat,

Cu mirare le-a-ntrebat:

Ce vă este, frătioare,

- Ce vă doare?

Nu vă ninge, nu vă plouă,

Stati gătite-n haină nouă,

Parcă, Dumnezeu mă ierte,

N-ati fi ouă...

- Suntem fierte!

Zise-un ou rotund si fraise

Lânga pasca cu orez.

Si schimbindu-si brusc alura,

Toate-au început cu gura:

- Pân'la urmă tot nu scap!

- Ne găteste de paradă.

- Ne ciocneste cap în cap

Si ne zvârle coaja-n stradă...

- Ce rusine!

- Ce dezastru!

- Preferam să fiu omletă!

- Eu, de m-ar fi dat la closcă,

As fi scos un pui albastru...

- Si eu unul violet...

- Eu, mai bine-ar fi să tac:

Asa galben sunt, că-mi vine

Să-mi închipui că pe mine

M-a ouat un cozonac!..

Sărbătoarea Sfântă a Învierii Domnului să reverse belşug şi bucurii, iar Lumina din Noaptea Sfântă să vă ridice sufletele spre noi trepte spirituale şi să vă însoţească paşii pe drumul vieţii.

Niciun comentariu: